Returrett

Dette må du vite før du pakker opp sendingen fra oss og tar den i bruk.

Les nøye igjennom betingelsene før du tar varen i bruk. I det øyeblikk du åpner en sending fra bilensbutikk.no har du godtatt våre salgs og returbestemmelser. Slik de er beskrevet når du plasserte din bestilling.

Sjekk den utvendige emballasjen for transportskader, og eventuelle skader på innholdet. Bilensbutikk.no må varsles senest innen 10 dager etter at varen er utlevert/kvittert som levert av mottaker eller dennes representant. Brudd på denne fristen medfører tap av returrettighet. Dette på grunn av transportforsikring og våre frister for å melde inn krav til transportør ved ødelagt vare.

Kundeservice hos bilensbutikk.no kontrollerer at bestilt del passer i følge chassisnummer, men det er kundens ansvar å sjekke at delen er riktig før den monteres (mål diameter innvendig/utvendig/tykkelse osv...) mot den demonterte delen før den nye settes inn. Vi selger helt nye deler og de skal returneres i samme tilstand som da de ble mottatt. Originalemballasjen skal være hel og pen når du mottar den, og ved eventuell retur skal samme emballasje benyttes. Ikke skriv på original emballasjen.

Hvordan returnerer jeg?

Du kan returnere varen innen 30 dager etter mottatt vare. Om varen mottas i retur mer enn 30 dager etter kjøper mottok varen vil ikke returen godkjennes og returneres igjen til kjøper. Kjøper vil da bli belastet for fraktomkostninger.

Dette gjelder også om varen passer ikke til din bil. Det er ditt ansvar å sjekke at delen er riktig, uavhengig av når du har tenkt å benytte delen.

Ved retur legger du den/de delene som skal returnere i en egnet eske, putter inn avispapir eller lignende for å stabilisere innholdet og taper igjen esken. Hvis originalemballasjen er solid kan du returnere varen i denne. Spinn gjennomsiktig folie rundt pakken FØR du skriver / setter på returinformasjon, eller pakk den inn i vanlig innpakningspapir.

Returadresse er:

Bilens Butikk AS, Hardangerveien 150, 5226 Nesttun

Denne adressen er den eneste godtatte returadressen. Annen adresse/postnummer medfører at

pakken ikke blir hentet og dermed returnert og ytterligere kostnader påløper kunden. Legg alltid med det mottatte angrerett skjemaet og ordrebekreftelse.

Ved reklamasjon vennligst oppgi følgende informasjon:

  • Ved reklamasjon vennligst oppgi følgende informasjon:
  • Kilometer stand når delen ble montert.
  • Kilometer stand når delen ble demontert.
  • Bilens registrerings nr.
  • Detaljert beskrivelse om feilen.